blog

Huzursuz Erkek Sendromu İlişkilerinizi Etkiler mi. İşaretleri Öğrenin

Huzursuz-Erkek-Sendromu-İlişkilerinizi-Etkiler-mi

Sadece huysuz muyum yoksa başka bir şeyim mi var? Huysuz yaşlı adam klişesinin kökleri huzursuz erkek sendromu olarak bilinen bir duruma sahip olabilir.

Klinik olarak andropoz veya erkek menopozu olarak adlandırılır. Kadın menopozu gibi, andropoz da hormon seviyelerindeki değişikliklere bağlı görünen fiziksel ve duygusal değişiklikleri içerir.

Huzursuz erkek sendromunun ilişkileriniz üzerinde büyük etkisi olabilir. Huzursuz erkek sendromu yaşayıp yaşamadığınızı ve bunu nasıl tedavi edebileceğinizi ve ilişkilerinizi nasıl iyileştirebileceğinizi bilmek için, daha belirgin olan bazı semptomları tanımak önemlidir.

Huzursuz erkek sendromunun belirtileri nelerdir?

Adından da anlaşılacağı gibi, huzursuz erkek sendromunun önde gelen semptomu sinirliliktir. Depresyon ve düşük özgüven de semptomlar olabilir. Konsantrasyon güçlüğüne, uyku sorunlarına ve enerji azalmasına neden olabilir. Egzersiz yaptıktan sonra kilo vermekte ve toparlanmakta zorlanabilirsiniz. Erkeklerdeki hormonal değişiklikler ayrıca daha düşük cinsel dürtüye veya erektil disfonksiyona neden olabilir.

Bu semptomların tümü, partnerinizle nasıl etkileşim kurduğunuzu etkileyebilir, çoğu zaman olumlu bir şekilde değil. Karamsarlık ve libidodaki bir değişiklik, bir zamanlar sevgi dolu bir ilişkiye müdahale edebilir. Yetersiz uyku gibi diğer semptomlar genel sağlığınızın birçok yönünü etkileyebilir. Fiziksel sağlığınız ve ruh haliniz zamanla kötüleşebilir.

Bu semptomları tanımak, onları ele almada önemli bir adımdır. Ruh hali, enerji ve diğer belirtilerdeki değişiklikleri yönetmede eşinizin desteğini almak en iyi yaklaşımdır.

Bu duruma ne sebep olur?

Andropoz en doğrudan testosterondaki azalmadan kaynaklanır. Testosteron, erkek üreme gelişiminin anahtarı olan doğal olarak oluşan bir hormondur. Aynı zamanda kas kütlesi ve vücut kılları gibi diğer erkek özelliklerini de etkiler. Testosteron seviyeleri, 30’lu yaşlardan itibaren erkeklerde kademeli olarak düşme eğilimindedir.

Testosteron, sağlıklı ilişkilere katkıda bulunabilecek tüm özellikler olan güven, zindelik, enerji ve cinsel dürtü ile ilişkilidir. Bu nedenle, düşük testosteron seviyeleri, eşinizle olan ilişkinizi etkileyebilecek bazı kilit alanları etkileyebilir.

Huzursuz erkek sendromu nasıl teşhis edilir?

Testosteronunuzu kontrol ettirmek, yaşa bağlı hormon değişikliklerinden kaynaklanabilecek herhangi bir ruh hali değişikliğini teşhis etmek için iyi bir ilk adımdır. Kolesterolünüzü, kan şekeri seviyenizi ve diğer belirteçleri kontrol eden düzenli bir kan testinin parçası olarak yapılabilir. Doktorunuzdan kan çalışması sırasına testosteron düzeyi için bir kontrol eklemesini istemeniz gerekebilir. Laboratuvar teknisyenleri yalnızca siparişte bulunanları test eder.

Kanınızdaki testosteron seviyesi, doktorunuzun hormonal durumunuzu öğrenmesine ve ruh halinizdeki değişikliklere dair olası ipuçları sağlamasına izin verebilir. Doktorunuz, fizik muayeneye ve semptomlarınız hakkında bir konuşmaya dayanarak size daha fazla bilgi verebilir.

Belirtilerinizden diğer temel koşullar da sorumlu olabilir. Örneğin diyabet, erektil disfonksiyondan sorumlu olabilir. Obstrüktif uyku apnesi adı verilen bir gece solunum bozukluğu, enerjinizi ve odaklanma yeteneğinizi tüketiyor olabilir.

Erektil disfonksiyon da dahil olmak üzere tüm semptomlarınız hakkında eşinize karşı dürüst olmalısınız. Partnerinize karşı açık olmak, yaşadıklarınızı anlamalarına yardımcı olabilir.

Bir ruh sağlığı uzmanı, ilişkinizdeki sorunları belirlemede de yardımcı olabilir. Yine, anahtar, semptomlarınız ve endişeleriniz konusunda dürüst olmaktır.

Huzursuz erkek sendromu için hangi tedaviler mevcuttur?

Huzursuz erkek sendromunuza testosteron seviyelerindeki bir azalma neden oluyorsa, ana tedavi seçeneklerinden biri testosteron replasman tedavisidir. Hormonun sentetik bir versiyonunun düzenli enjeksiyonları, genellikle canlılığın ve azalan hormon düzeylerinden etkilenen diğer özelliklerin geri kazanılmasına yardımcı olabilir.

Herhangi bir tedavi gibi, bu tedavinin de potansiyel yan etkileri vardır. Kalp sağlığını etkileyebileceği konusunda bazı endişeler var. Bazı insanlar kendilerini çok agresif ve huysuz buluyor. Doktorunuzla birlikte çalışır ve herhangi bir yan etki veya ruh halindeki olumsuz değişiklikleri bildirirseniz, çoğu sorun yönetilebilir veya önlenebilir.

Sağlıklı bir yaşam tarzı sürdürmek de önemlidir. Kilonuzu yönetmek şu konularda yardımcı olabilir:

  • diyabet
  • kalp hastalığı
  • uyku
  • enerji seviyeleri

Sağlıklı bir diyet yemek ve yağ ve ilave şeker oranı yüksek gıdalardan kaçınmak herkesin yararına olabilir. Alkol tüketimini sınırlayın ve haftanın tamamında veya çoğu gününde en az 30 ila 40 dakika egzersiz yapın.

İlişkiniz huzursuz erkek sendromundan etkileniyorsa ruh sağlığı tedavisi önemlidir. Kişiliğinizdeki istenmeyen değişikliklere bile yardımcı olabilir. Terapi, duygularınız üzerinde nasıl olumlu bir şekilde çalışacağınızı ve eşinizle nasıl daha iyi iletişim kuracağınızı gösterebilir. Çift danışmanlığı, çiftin her iki üyesi de tam olarak katıldığında genellikle daha başarılı olur.

Huzursuz erkek sendromunu nasıl yönetebilirim?

Huzursuz erkek sendromunu yönetmek, semptomları tanımak, teşhis koymak ve tedaviyi takip etmekle başlar. Partnerinizle sağlıklı bir ilişki sürdürmenize yardımcı olacak bazı ipuçları:

  • Durumlara tepki verme şeklinizdeki değişiklikleri kabul edin.
  • Ruh halinizdeki değişiklikleri tanımayı öğrenin ve durumu rahatlatmak veya etkisiz hale getirmek için adımlar atın.
  • Eşiniz ruh hali veya kişilik değişikliklerini anlatırken sakince dinleyin.
  • Uygunsa bir testosteron seviyesi testi ve tedavisi düşünün. Siz ve eşiniz hemen sonuç almıyorsanız terapiden vazgeçmeyin.
  • Meditasyon, yoga veya sizi sakinleştirmek için tasarlanmış nefes egzersizleri gibi stres atma ve gevşeme tekniklerini öğrenin.
  • Daha fazla egzersiz yapın. Fiziksel aktivite ile salınan “iyi hisset” endorfinleri, depresyon semptomlarının ve diğer olumsuz duyguların üstesinden gelmeye yardımcı olabilir.
  • Meyveler, sebzeler, kepekli tahıllar, yağsız proteinler, fındık ve bazı az yağlı veya yağsız süt ürünlerine odaklanan Akdeniz tarzı beslenme planı gibi kalp-sağlıklı bir diyet yapın.
  • Şekerli yiyecek ve içecekleri azaltın.
  • Danışmanlığı bir deneyin. Eğer kolaylaştırıyorsa, stresle başa çıkmak için yardım aldığınızı düşünerek ona yaklaşın.
  • Danışmanlığa başlarsanız, buna bağlı kalın. Çift danışmanlığı da dahil olmak üzere danışmanlık, fark edilir bir fark yaratmak için genellikle aylar alır.
  • Sizi partnerinize ilk çeken şeyleri daima hatırlayın ve bu şeylerin sizi ne kadar iyi hissettirdiğini hatırlayın.

Blog'tan

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir